Pravice potnikov

PRAVICE POTNIKOV

Najpomembnejše pravice po zakonu o opravljanju turističnih storitev

Potnik prejme vse bistvene informacije o paketnem aranžmaju pred sklenitvijo pogodbe o potovanju v paketnem aranžmaju.

Vedno obstaja vsaj en trgovec, ki je odgovoren za pravilno izvedbo vseh potovalnih storitev, ki jih zajema pogodba.

Potnik dobi telefonsko številko za klic v sili ali informacijo o kontaktni točki, preko katere lahko stopi v stik z organizatorjem ali turistično agencijo.

Potnik lahko paketni aranžma prenese na drugo osebo ob predhodnem obvestilu in ob morebitnem plačilu dodatnih stroškov.

Cena paketnega aranžmaja se lahko zviša le, če se zvišajo določeni stroški (npr. cena goriva) in če je to izrecno določeno v pogodbi, v vsakem primeru pa se podražitev lahko zgodi najkasneje 20 dni pred pričetkom paketnega aranžmaja. Če podražitev preseže 8 % cene paketnega aranžmaja, lahko potnik odstopi od pogodbe. Če si organizator pridržuje pravico do zvišanja cene, ima potnik pravico do znižanja cene, če se znižajo relevantni stroški.

Potnik lahko odpove pogodbo brez plačila stroškov odpovedi in prejme povračilo vseh vplačil, če se bistveno spremeni kateri koli bistveni element aranžmaja, razen cene. Če pred pričetkom paketnega aranžmaja trgovec, odgovoren za paketni aranžma, odpove paketni aranžma, ima potnik pravico do vračila denarja in po potrebi tudi odškodnine.

Potnik lahko odpove pogodbo brez plačila stroškov odpovedi pred začetkom turističnega paketa v primeru izrednih okoliščin, na primer, če na destinaciji obstajajo resne varnostne težave, ki bi lahko vplivale na turistični paket.

Poleg tega lahko potnik odpove pogodbo kadarkoli pred začetkom izvajanja paketnega aranžmaja ob plačilu ustreznih stroškov. Razlogi morajo biti upravičljivi.

Če po začetku paketnega aranžmaja bistvenih elementov paketnega aranžmaja ni mogoče zagotoviti v skladu z dogovorom, je treba ponuditi alternativne aranžmaje brez dodatnih stroškov. Če storitve niso opravljene v skladu s pogodbo in to bistveno vpliva na izvedbo paketnega aranžmaja, organizator pa neskladnosti ne odpravi, lahko potnik odpove pogodbo o paketnem aranžmaju brez plačila stroškov odpovedi.

Potniki imajo pravico do znižanja cene in/ali odškodnine, če potovalne storitve niso opravljene ali so opravljene nepravilno.

Če se potnik znajde v težavah, mu mora organizator pomagati.

Če organizator ali v nekaterih državah članicah prodajalec postane insolventen, je zagotovljeno povračilo denarja. Če organizator ali po potrebi prodajalec po začetku paketnega aranžmaja postane insolventen in če je prevoz vključen v paketni aranžma, je zagotovljena repatriacija potnikov. Organizator/prodajalec Neobična putovanja d.o.o. je pogodbena zaščiten v primeru insolventnosti pri UNIQA osiguranje d.d., Zagreb, Planinska 13A, 10000 Zagreb OIB: 75665455333, kontaktni telefon: (+385 1) 6324 200, e-mail: info@uniqa.hr, zavarovalna polica za turistične pakete: 45-7002761560

Potnik se lahko obrne na organizatorja ali po potrebi na pristojni organ (Državni inšpektorat, Turistična inšpekcija, Šubićeva 29, 10000 Zagreb), če so storitve zavrnjene zaradi plačilne nesposobnosti organizatorja/prodajalca Neobična putovanja d.o.o.

Povezava na Direktivo (EU) 2015/2302

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/?uri=CELEX%3A32015L2302

in povezava na Zakon o opravljanju storitev v turizmu

https://www.zakon.hr/z/343/Zakon-o-pru%C5%BEanju-usluga-u-turizmu